Florida Institute of Technology - here I come!

Det är klart!! Jag ska till FLORIDA i 4 år för att studera Forensic Psychology på Florida Institute of Technology. Efter cirka tre veckors förhandlande med skolor i Florida, Connecticut, Pennsylvania, Kalifornien, Kansas m fl så var FIT: s stipendieerbjudande, program och fotbollsmöjligheter det rätta valet för mig.

FIT ligger i Melbourne (nej inte Australien - Melbourne, Florida! :D) som ligger 2,5 timme från Miami och 1 timme från Orlando, så bättre läge får man ju leta efter. Lägsta temperatur blir runt sådär 17-18 grader så det känns ganska överkomligt. Fotbollslaget håller en hög division 2/låg division 1- nivå (enligt en svensk tjej i laget som förut spelade i division 1 med Stattena). Laget har också en välmeriterad tysk målvaktstränare vilket jag tror kommer bli intressant; har förmodligen en helt annan fotbollsfilosofi än de svenska tränarna så då kan man plocka godbitarna från olika håll.

Just nu har jag det ganska svårt att greppa att jag verkligen bara kommer lämna allt här och dra till Florida (ensam!) om mindre än 200 dagar!! HELT sjukt!

Emma - lycklig!


Jenna och jag på Universal Studios, Florida, 2005.
Jenna och jag på Universal Studios, Florida, 2005 - JAG SKA DIT IGEN :D


Kommentarer
Postat av: Johan Ekhagen

Hurra va bra :)

jag är så glad för din skull.

pussåkram

2010-01-27 @ 08:52:48
Postat av: hanna

vad kul! grattis emma :)

2010-01-27 @ 20:57:08
URL: http://hannaabrahamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0