29 dagar 19 timmar 20 minuter 11 sekunder

Snart är det dags...! Om bara 30 dagar sätter jag mig på planet mot Florida och resan börjar. Sedan den 17 juni har jag officiellt varit en Florida Tech PANTHER, då ett press release gick ut om 2010-2011 signing class (http://www.floridatechsports.com/article.asp?articleID=3986). Det känns riktigt bra, men samtidigt sååå skrämmande. Just nu är det mycket jobb på Sports Camp och jag vet av erfarenhet hur snabbt det alltid går och det som är läskigt är att när SSC är slut så drar jag! Nedpackningen av Campen är klar den 30 juli, den 31 juli blir det färd upp till Stockholm och avsked av släkten och morgonen efter blir det Arlanda och till slut Florida.

Nu vet jag att vi är 5 nya spelare som tillkommer till laget så jag är ju inte helt ensam. Jag vet också liiiite vad som händer när jag landar i Florida; min nya coach (coach Haig) hämtar upp mig när jag kommit fram och skjutsar mig till en spelares familj, där jag kommer att bo i ungefär en vecka innan jag kan flytta in på campus. Efter det är allt som ett oskrivet blad (eller en tabula rasa - för att göra herr Blad stolt :P).

Ni som känner mig vet hur maniskt jag planerar näst intill allt jag ska göra och i detta fall har jag inte tillräckligt mycket koll på vad som kommer att hända för att kunna planera ordentligt. Så detta översätts i min planering inför resan - jag har redan börjat att packa ganska rejält. Allt från bokhyllan, vinterkläder och onödiga smågrejer ligger nu i flyttlådor nere i källarförrådet och två stora väskor har redan börjats fyllas av lite allt möjligt som ska med till USA. Varje dag som går hamnar mer och mer saker i lådor och väskor och snart börjar min dröm!


--- Emma

"Don't bother just to be better than your contemporaries or predecessors. Try to be better than yourself." - William Faulkner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0