24 timmar...

Om exakt 24 timmar lyfter planet och jag påbörjar mitt största äventyr någonsin. Om exakt 24 timmar får jag en gyllene chans att börja om på nytt. Om exakt 24 timmar lämnar jag det som varit mitt hem i 19 år, i jakt på nästa utmaning.

Väskorna är packade och jag utnyttjar varje gram jag får ta med mig, rummet är tomt på grejer och snart är det dags att åka med familjen upp till Stockholm för middag med släkten och övernattning inför morgondagen. Jag kan inte fatta att jag är här redan! Igår var det avslutning med Stadium Sports Camp-gänget, vilket kändes helt overkligt då vi nyss startade... Det har varit en underbar sommar och den tar jag med mig nu till Florida. SSC kommer alltid vara ett hem man vill tillbaka till - så jag hoppas att vi ses nästa sommar!

Jag har vetat sedan länge att efter Sports Camp smäller det, jag har varit förberedd på det och planerat utefter, men jag kommer inte greppa detta förrän vid jul eller någonting - jag har ju inte ens insett att jag har tagit studenten än! Men nu är jag äntligen här och trots att det känns väldigt jobbigt att säga hej då till alla fantastiska människor jag har med mig i mitt liv, så känns det så rätt! Det kommer bli sjukt kul!

Det jag inte ser jättemycket fram emot dock är flygresan. Det är första gången jag flyger helt ensam och ni som känner mig vet att om jag sitter stilla och tyst i 5 minuter så blir jag fantastiskt rastlös... Så handbagaget är välpackat med tidsfördriv och det kändes som om jag hittade guld när jag kollade ny information från flygbolaget - det finns eluttag på planet; så en adapter ramlade direkt ner i väskan och datorn kommer nog stå på större delen av resan :D Men jag tycker fortfarande synd om dom som kommer sitta bredvid mig - jag ska jobba hårt för att inte låta rastlösheten ta över!


Jag vill inte säga hej då - jag säger "Ses snart!"
Kram till alla underbara människor omkring mig!
Emma

"Även en resa på tusen mil börjar med ett steg" - Lao Tse

Kommentarer
Postat av: mam Madde

Lycka till Emma...hoppas att du får sitta brevid en snygging i planet:-)då går tiden fort

2010-07-31 @ 09:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0