1 augusti 2010

Hepåre!

Nu vet jag mitt flyttdatum! Den 1 augusti 2010 hoppar jag på ett plan och drar till Florida Institute of Technology! Då väntas några veckors försäsongsträning innan skolan börjar i slutet av augusti.

Idag är det första dagen som allt detta känns verkligt och jag börjar inse vad jag kommer att sakna. Förutom mina vänner och bekvämligheten att kunna träffa dem när helst jag känner för det så kommer jag att sakna IFK så sjuuukt mycket! Kollade idag med Kenta hur länge vi tränar och den sista matchen jag kan vara med på är den 20 juni... Sen är det slut med IFK (tills det att jag ska komma tillbaka och träna med tjejorna mellan maj och augusti :) ). Det känns skrämmande, fick små klumpar i både mage och hals när jag insåg hur snart jag kommer att lämna hela mitt liv här! Allt gott jag har fått från IFK:s tjejer och tränare kommer jag alltid se som helt ovärderligt, men jag behöver testa något nytt och ta nästa steg. Jag tror att allt kommer att vara värt det - den självkännedom man kan få genom den upplevelse jag kommer att få är värde nog.

Insåg nu också att jag inte kommer få något svenskt sommarlov! Jag kommer att börja jobba helgen efter studenten och sluta (förhoppningsvis (!)) den 30 juli - alltså typ 1 dags svenskt sommarlov! Men tre veckors semester innan skolan börjar i FLORIDA känns ju inte helt fel :D!

Emma - blandade känslor inför mitt livs största äventyr :S :D

"Experience is a brutal teacher, but you learn. My god, do you learn." - C.S. Lewis







              <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Kommentarer
Postat av: Johan Ekhagen

heej min älskling :) detta är det modigaste och bästa du någonsin kommer att göra. kanske inte det bästa eftersom du med all sannolikhet kommer göra tusen kommande bra saker. MEN, fyfabian vad detta kommer att ge dig mycket. jag är med dig hela vägen. ska jag åka med dig över den 1 aug? pusspuss

2010-03-10 @ 09:55:13
Postat av: Simon Pettersson

Hej Emma !



Vad glada vi är för din skull, äntligen är det klart. Det kommer att bli jättekul och bra för dig. Simon kommer att vara på sportscamp vecka 26 tis-tors då är du där va ? Kram Anna och Simon

2010-03-11 @ 19:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0