Sportlovet - fotboll!

Hepåre!

Nu har vi äntligen genomfört vårt projektarbete; fotbollsskolan DMF. Första dagen började bra när 22 glada 10-12-åringar ramlade in i Teknikhallen. Vi drog igång direkt med presentationer och tröjutdelning innan vi fick fart på ungarna. Dagen gick bra fram tills klockan 14 när vi hade skickat hem barnen... Jag ringde till kommunen för att vi hade strul med lite koder, men det visade sig att den fantastiska människan som skulle ha bokat in oss i hallen hade bokat oss i den sk Teknishallen (som jag aldrig hade hört talas om...). Detta stod i och för sig på vår orderbekräftelse, så det felet ligger hos mig. Men denna kommunmänniska vägrade att erkänna sitt fel. När jag pratade med honom (i oktober) så pratade vi om Teknikhallen på Nya Parken, han dubbelkollade till och med så att vi visste att det var konstgräs etc. Men det är klart att han minns vårt samtal som bara har ett 50-tal sådana samtal i veckan minns det bättre än mig som har gjort ett sånt samtal i hela mitt liv...

Till slut fixade jag en tid i Teknikhallen mellan 11 och 13, men hjälp av våra kontakter inom IFK och en mycket trevlig och hjälpsam målvaktstränare vid namn Fredrik Lövgren. Detta efter en hel eftermiddag och kväll av telefonsamtal och en aning panik! Dock innebar detta att vi hade två timmar att fylla utan någonstans att vara... Men fantastiska improvisatörer som vi är så hoppade vi in under VM-läktaren vid vårt omklädningsrum där vi drog en lätt teorilektion blandat med lekar. Slutresultatet blev faktiskt ganska bra!

Onsdagen var fyll med ännu mer fotboll i projektform då jag hängde på Angelica och Sebbes projekt; en fotbollscup (där gymnasieelever deltog) då jag fick bli den "eminenta" speakern. Kul att kolla på fotboll en heldag och att vara speaker var en upplevelse som jag tror att jag skötte okej :D. Dock var det sådär att ropa ut det underbara lagnamnet "Ethans små snoppar, men man överlever väl det med.

I torsdags var jag helt slut, men tog mig i kragen för att åka till en annan cup - denna gången för mellanstadiebarn. Robbans Cup spelas mellan Norrköpings fritidsgårdar till minne av de fritidsledare och ungdomar som dog i en minibussolycka för ett antal år sedan. Jag och två andra IFK-tjejer var där som prisutdelare och det var kul att se ungarna; vissa var riktigt duktiga!

Efter det uppdraget var det bara att ta sig till biblioteket, där jag lånade två MEGAböcker som man kan söka stipendier i; inför min resa till Florida. Jag har nu haft näsan djupt i dessa böcker och ska i nästa vecka sätta mig ned och skriva alla ansökningar; jag kommer jobba hårt för att minska eller eliminera studielånen för min USA-tripp. Har du något förslag på stipendier man kan söka, berätta gärna!

Fredag och lördag blev "pluggdagar". Motivationen var på bottensteget av trappan men jag fick väl lite gjort (inte så underbart att plugga fredag-lördag, men måste man så måste man). Igår (söndag) drog vi till Stockholm och Skytteholms IP där vi mötte AIK B i en träningsmatch. Vi gjorde en ganska medioker match och vann med 2-0. Det gick okej för mig själv då jag nu har börjat hitta rätt i positionsarbetet, men mina fötter måste jobbas med för att börja hitta rätt igen... När vi var på Skytteholms IP insåg vi hur bortskämda vi är på Nya Parken. På Skytteholm var det riktigt vidriga omklädningsrum, som vi för övrigt kom in i först 35 minuter innan matchen, och planen var ungefär som Södra på Parken. Här i Norrköping har vi en otroligt fin plan och arena, med bra omklädningsrum och mycket möjligheter - jag tror att jag ska uppskatta det lite mer nu..

Allt som allt har det varit ett stressigt lov med mycket avklarat - precis som det ska vara!

Hade bäst!
Emma

"Nothing is permanent in this wicked world. Not even our troubles." - Charles Chaplin






Sköna ungar!




DMF - vår fotbollsskola





Cupspel



Speakerbås/seketariat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0