Sittandes nagonstans i Georgia

Saaa, jag har fatt ett gang mail fran allt mojligt folk som vill att jag ska uppdatera min blogg - sorry att det har tagit fantastiskt lang tid...! Men jag beslutade att lyssna pa en klok van dar hemma i Sverige som fick mig att inse att det ar viktigare att faktiskt uppleva saker istallet for att dokumentera det. Det ar precis vad jag har gjort, jag har valt att njuta av min tid har - och till stor del ar det underbart!

Vardagslivet har ar ibland som hemma i Sverige, ibland helt annorlunda. Ett par ganger har vi kant for att dra till stranden eller aka lite jet-ski, och da ar det bara att dra ivag och gora det! I skolan kanns det som jag har ett visst forsprang i mina studier - mycket tack vare att jag har last storre delen av vad som ingar i kurserna, men ocksa tack vare tre ar pa Kunskapsgymnasiet. Jag vet hur jag ska planera for att det ska fungera for mig, jag har redan utvecklat min studieteknik i de strategier jag anvander - och det marks nar man jamfor mina studievanor med mina "freshman-vanner". Jag har ocksa min loggbok har som gor det hela mer familjart (trodde ni verkligen att jag skulle klara mig utan den!?).

Ytterligre en fantastisk nyhet; jag fick i mandags aka med ambulans till sjukhuset... igen...! Vi sprang suicides (idioten) om och om igen, och jag fick en astmaattck. Nar en av tranarna ringde ambulans sa fick jag en panikattack och helt plotsligt var det tva ambulanser pa plats. Jag minns inte mycket, men tydligen sag det ganska illa ut och de tog mig till sjukhuset dar de gjorde massor med tester, sa nu finns det bade en MRI och en CT av min hjarna (Y)! Efter nagra timmar pa sjukhuset, blev jag utskriven och eftersom detta var andra gangen detta hande med min astma, sa har lakarna slutat lita pa min svenska medicin, vilket ledde till en amerikansk medicin - fantastiskt.. I onsdags traffade jag min lakare och jag blev "cleared for practice"!

Till lite roligare saker - jag har borjat coacha lite latt! Tva tjejer i laget har ett flicklag var som de tranar en gang i veckan, och jag har nu borjat folja med for att halla i malvaktstraning. Det ar jattekul, och ett bra avbrott fran allt annat; skolan, sjukhus och pressen som kommer med det och all traning. Det ska bli kul att se om jag kan lara tjejerna nagot :)

Just nu sitter jag i Georgia framfor vart hotells dator. Vi akte hit igar med buss; (9 timmar - whuhuuu!) och efter en latt traning igar och imorse sitter vi nu och vantar pa att aka och kaka lunch. I eftermiddag har vi match, sa det laddas for fullt! Vi har mycket press pa oss, da vi i veckan rankades som 13:e NCAA div II lag i landet (basta rankingen FIT nagonsin har haft), sa det galler att vinna idag! Vi kommer stanna i Georgia tills pa sondag, da vi har ytterligare en match. Vi kommer vara hemma i Melbourne runt 4.00 pa morgonen - jag har lektion klockan 8.00 (ganska ovart!). Imorgon kommer bli slappardagen - da vi drar till ett shoppingcenter for att misshandla vara konton (det ar dags, har insett att tva vaskor med klader ar fruktansvart lite!).

Trots allt strul med allt som tydligen ar fel pa mig, sa trivs jag riktigt bra har. Jag kanner hur mina prioriteringar andras lite, da jag valjer att ha kul framfor att plugga (lugn, jag hinner med plugget ocksa). "We're in college!" (tolka det hur ni vill ;) ).

Working to earn my dream,
Emma


"I've always wanted to be somebody, but I see now I should have been more specific." - Lily Tomlin


Kommentarer
Postat av: Johan Ekhagen

puss :)

2010-09-10 @ 17:41:06
Postat av: Johan Henriksson

Hej hej Emma!

Så himla roligt att läsa din blogg, även fast du inte skriver så ofta =) Jag förstår dock varför du inte gör det och den där kloka vännen som sa till dig att uppleva istället för att dokumentera, bra grej där =) Blir glad att höra att du trivs där borta, vad var det jag sa? Visste att du skulle acklimatisera dig och att du skulle se saker ur annat perspektiv. Ska bli roligt att läsa mer senare.



Hare bäst min vän och ses nästa sommar, hoppas jag! =)



Kram!

2010-09-12 @ 00:33:25
Postat av: Ullis Borén

Vilken klok vän du har som sa att du ska uppleva ist för dokumentera. Lyssna på den vännen oftare;o)



Du lilla hjärtat, var rädd om dig!

kramar i massor

2010-11-29 @ 10:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0